A Szegedi Tudományegyetem Technológia Transzfer Vállalata (SZTE TTC) elkötelezett amellett, hogy az egyetemi kutatások üzletfejlesztésen keresztül a piacra kerüljenek. Célunk, hogy a belső koinnovációk és interdiszciplináris szakmai beszélgetések katalizátoraként működjünk, egy olyan közegben, ahol bárki – legyen hallgató, oktató vagy kutató – bátran fordulhat hozzánk egy-egy jó ötlettel. Azért vagyunk itt, hogy ezeket az ötleteket hazai és nemzetközi sikertörténetté kovácsoljuk.
A TTC technológiai, infrastrukturális és intézményi kereteket biztosít az interdiszciplináris kutatási szinergiák kihasználására. Szervező HUB-ként működünk, folyamatos együttműködéseket katalizálva a kutatói, ágazati, hallgatói és piaci szereplők között.
Segítjük az innovatív ötletek piaci potenciáljának felmérését, a szellemi tulajdonjogok kezelését, valamint a technológiatranszfer folyamatokat. Elsősorban, de nem kizárólag, a TRL 4-7 szintekre koncentrálunk. Amennyiben ez segíti a piacra jutást, együttműködéseket keresünk más start-up-okkal, tudásközpontokkal, technológiai műhelyekkel a koinnováció érdekében. Támogatjuk az innovatív ötletek útját, beleértve a piaci potenciál felmérését, a szellemi tulajdonjogok védelmét és a technológiatranszfer folyamatok menedzselését. Legyen szó korai fejlesztési fázisról vagy érett technológiai megoldásról, célunk, hogy a lehető legnagyobb hozzáadott értéket biztosítsuk. Piacra jutást támogató együttműködésekre törekszünk start-up-okkal, tudásközpontokkal és technológiai műhelyekkel a közös innováció jegyében.
Folyamatosan építjük kapcsolatainkat a belföldi és nemzetközi piaci és pályázati csatornákkal, hazai és nemzetközi integrátorokkal, szakmai gyártókkal, valamint egyetemekkel. Célunk, hogy a technológiák elterjedésében szerepet vállaló partnereinkkel hatékonyan működjünk együtt.
Segítséget nyújtunk az agrárinnovációs projektek finanszírozásához szükséges pályázati források megszerzésében. Közreműködünk a hazai piaci csatornák kiépítésében, együttműködve ágazati szereplőkkel, potenciális ügyfelekkel, technológiai integrátorokkal, gyártókkal és kormányzati szereplőkkel. Segítséget nyújtunk innovatív projektek finanszírozásához szükséges pályázati források megszerzésében. Közreműködünk a hazai piaci csatornák kiépítésében, együttműködve ágazati szereplőkkel, potenciális ügyfelekkel, technológiai integrátorokkal, gyártókkal és kormányzati szervezetekkel.
A külkereskedelmi csatornák kiépítése révén segítjük az egyetemi technológiai fejlesztések nemzetközi terjesztését. Nemzetközi piaci kutatással, stratégiai partnerségekkel, helyi képviseletekkel, szabályozási megfeleléssel, nemzetközi marketinggel, oktatási programokkal és finanszírozási források diverzifikációjával dolgozunk.
Az egyetemek elsődleges és legfontosabb célja a tudás közvetítése a közérdek szolgálatában. A nyílt innovációs szemléletmód elterjedésével párhuzamosan az egyetemek hagyományos funkciói, így az oktatás és a kutatás mellett újabb feladat jelenik meg az egyetemek működésében: törekvés az intézményben előállított tudás minél szélesebb körű hasznosítására a közjó szolgálata érdekében. A nyílt innovációs modellben a vállalkozások együttműködéseken keresztül, külső erőforrásokra támaszkodva egészítik ki belső kutatásfejlesztési kapacitásaikat. A folyamat során a külső erőforrásként megjelenő egyetemek mind piac-orientáltabbá válnak, a cégek pedig versenyt teremtenek közöttük a gyorsan előállított és iparilag alkalmazható kutatási eredmények iránti igényükkel. Ugyanakkor fontos szempont, hogy az ipari együttműködések és a tudástranszfer mechanizmusainak kialakítása nem sértheti az egyetem tradicionális, központi küldetését és az ehhez kapcsolódó alapelveket.
Az egyetem legfontosabb társadalmi funkciói hagyományosan a tudás létrehozása, megőrzése és megosztása. Tudástranszfernek nevezünk minden olyan tevékenységet, mely a tudás megosztására irányul. Ide tartoznak jellemzően a szakmai publikálás, konferencia-előadások, a külső partnerekkel végzett kutatási jellegű együttműködések és a formális technológiatranszfer tevékenységek, azaz a licencia és a spin-off alapítás útján történő hasznosítás. A technológiatranszfer szűkebb értelemben a technológia piacra juttatását jelenti, azaz a folyamatba beletartozik minden olyan ismeret és dolog átadása és átvétele, amelynek felhasználásával a technológia fogadója képessé válik új termékek vagy szolgáltatások előállítására. Az egyetemen kialakított hatékony szellemitulajdon-menedzsment fontos feltétele a tudás- és technológiatranszfer tevékenységek megvalósításának.
Az egyetemi tudás- és technológiatranszfer intézményesítésének kultúrája elsőként Izraelben alakult ki az 1950-es években. Itt a mai napig az egyetemek által 100%-ban tulajdonolt technológiatranszfer cégek látják el – kizárólagos jelleggel – az adott intézmény tudástranszfer tevékenységeit. Az USA-ban a Bayh-Dole Act 1980-as elfogadását követően alakultak meg az egyetemi technológia transzfer irodák, jellemzően az egyetemek belső, önálló szervezeti egységeként. Európában mindkét modell megtalálható, bár az amerikai gyakorlat terjedt el jobban az intézmények körében. Mindkét modellre jellemző, hogy önálló irányítással és letisztult profillal rendelkező, kizárólag ezen feladatok ellátására specializálódott egység látja el a tudás- és technológiatranszfer tevékenységeket.